Kako sam pobedila akne i rešila se crvenila

Skoro me je draga čitateljka Neda vratila na post od pre godinu i po dana - Kako sam pobedila akne. Kada svoje lice gledate svakodnevno, vi i niste svesni koliko ono napreduje, ali kada vas neko suoči sa fotografijama iz perioda kada je problem sa aknama i njihovim posledicama baš bio aktuelan, vi itekako postanete svesni šta se sve desilo u međuvremenu. Tako sam se ja zaprepastila koliko se to crvenilo saniralo, umirilo i povuklo pa mi je sada žao što odmah nisam napisala post o tome i slikala se. Sada sa sigurnošću ne mogu da kažem, ali sa mojom rutinom, sve se dovelo u red negde juna/jula meseca, prošle godine. Znači da mi je bilo potrebno nekih maksimum 6 meseci da lice dovedem u normalu.

Fotografije su iz januara/februara 2015. a ove nazvane "danas" su slikane pre par dana, kada sam, zahvaljujući Nedi, rešila da napišem ovaj post :) Stare fotografije su, naravno, uzete iz posta o rutini kojom sam pobedila akne.




Naravno, ni danas moje lice nije savršeno, ima još malo crvenila i ožiljaka ali je neuporedivo bolje i zdravije i ja imam mnogo više samopouzdanja, što sam shvatila kada sam tokom celog leta možda tri puta stavila puder na lice :D

Kakva je moja rutina danas?
Ona se gotovo ne razlikuje od onog recepta u koji se kunem, o kojem sam pisala i sa kojim sam u stvari i pobedila akne.

UJUTRU:
1. Dobar i jak čistač kakvi su uglavnom sapuni na bazi kokosovog ulja. Osim Manninih, o kojima sam već pisala u prethodnom postu, preporučila bih vam i ajurvedske sapune Chandrika i Neem Guard. Prvi je jači i više za baš masnu kožu.
2. Hidrolat (Cvetna vodica) biljke koja vam najviše odgovara ili tonik na bazi hidrolata, kakav je već bio Marigoldov koji sam vam tada preporučila. Ono što je najbitnije je da bude sa prskalicom i samo tako ga nanesite na lice i pustite da se samo upije.

UVEČE:
Postupak je isti, s tim da sam ubacivala neki ovlaživač (moisturizer) u vidu kreme. Međutim, kako je tokom leta to mom licu zaista nepotrebno, zadnjih mesec dana sam izbacila taj korak, ali verujem da ću ga ponovo ubaciti kada moje lice to bude i tražilo.

Ključ je negde u tome da su moje akne bile produkt mazanja krema svako jutro i svako veče. Negde sam shvatila da je krema ta koju treba da nanosim po potrebi, samo ako vidim da je lice žedno. Tokom hladnih meseci to je svako veče i poneko jutro, ali tokom vrućina to je nikad :D

Ono što sam mesecima radila svakodnevno je i nanošenje organskog meda na celo lice, u vidu maske za lice, koju bih nekada držala satima, nekad 10-15 minuta, u zavisnoti od vremena. Tokom leta je i to počelo da bude previše pa sam napravila pauzu, ali smatram da je i on u velikoj meri pomogao.

I to je sve! Prosto da prostije ne može biti i negde jeftino da jeftinije ne može biti. A rezultati se jako brzo pokažu. Danas mi je mnogo krivo što ovo nisam shvatila ranije, što sam slušala razne doktore i stručnjake i samo još više pravila problem na licu sa njihovim preporukama (khmplaćenimreklamamakhm). Priroda i jednostavnost je ono što mi je pomoglo!


Podelite:

24 komentara

  1. Koja nevjerovatna promjena!!!
    Bravo! Što jednostavnije, u pravu si! I bez mnogo eksperimentisanja.
    Još me zanima koju si kremu koristila ili ćeš koristiti u noćnoj njezi?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. P. S. Super post i hvala na pominjanju :D!

      Избриши
    2. Taman posla draga, hvala tebi na interesovanju! :*
      Za ovih godinu i po dana koristila sam par puta Marigoldovu za masnu kožu, LRP Duo+ i mini verzije Divine Juvene i Benton sa puževom sluzi. Za njih mogu da garanutjem da su mi odgovarale za noć. Ostalo mi je još pola LRP a imam i malo pakovanje Marigoldove koju sam dobila uz neku porudžbinu, pa ću njih koristiti u budućnosti :)

      Избриши
    3. Pažljivo sam čitala tvoje postove u vezi sa problemima na licu koje si imala.
      Po mom potpuno laičkom mišljenju tvoja koža je dubinski masna a površinski dehidrirana i plus osjetljiva.
      Otud ti se "ne traže" kreme, prijaju ti jaki čistači i hidrolati. Umjesto klasičnih krema mislim da bi ti dobro "legli" fluidi, laganije tečnije teksture kao noćna njega.
      Baš sam malo istraživala asortiman ove skuplje prirodne kozmetike jer je i moja koža masna pa je vrlo delikatna po tom pitanju.
      Suzila sam izbor (moožda ih nekada priuštim sebi) na Dr Hauschka noćni nemasni serum za lice i Logoninu tečnu kremu za masnu kožu.
      Weleda, na žalost, nema "rješenje" za masnu kožu, tek za mješovitu što bi meni sigurno mastilo lice.
      I to je to. "Mršav" izbor za nas.
      Ima i to normalizujuće ulje od Dr Hauschka za masnu kožu, to bih se usudila da probam zimi i vjerovatno i hoću, ima da se kupi online probno pakovanjce od 5ml, ali čisto iz radoznalosti ;)!
      Znači, ipak preporučuješ Chandrika sapun kao jači od Neem Guard?
      Ja koristim ovaj drugi, dobar je, ali mitiseri na nosu i bradi su neuništivi! ;)!

      Избриши
    4. Da, i ja mislim da je ona samo "unutra" masna jer spolja to nikad nije bila, ni u pubertetu. Poznajem puno ljudi sa masnim tipom kože, i kod njih je masno sve, i lice, i telo, i kosa, dok sam ja nešto drugo :/
      Chandrika je baš jak, dosta je jači od Neema!
      Ma kakvi, mitiseri samo mehanički da se odstrane!

      Избриши
    5. Postoji i ta neka revitalizujuća maska od dr Hauschke koju hvale da je dala rezultate u otklanjanju ožiljaka i postupalnih tragova pa vidi ( a čisto sumnjam da već nisi).
      Skupi su ko sam đavo, a militraže maleee :/!
      Ali mi se sviđa taj koncept bez noćne kreme i ulje za normalizaciju lučenja sebuma preko dana, ima u tome logike. Možda je sprečavanje kože da luči sebum 24h kremama, potpuno promašen?!

      Избриши
    6. Znam za tu masku i stvarno je preskupa za tih 30 ml koliko sadrži! Hauschkin koncept je totalno suprotan tom nekom mom da danju ništa ne stavljam, a noću da. Ja nekako imam utisak da šta god naneseš na lice (kremu, ulje, šta god...) sve će da ti pogorša lučenje tada kada si aktivna, radiš, krećeš se, kuvaš, čistiš... sve.

      Избриши
  2. Samo cu reci UAUUUU... Prosto neverovatno. I ja sam nedavno pocela borbu protiv bubuljica i vodim racuna oko hidratacije i ciscenja lica. Skidam ti kapu, krenula si zdravim proizvodima, krajnji rezultat je odlican.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, nadam se da tvoj problem nije veliki i da ćeš ga brzo rešiti jer je zaista moguće! :)

      Избриши
  3. Svaka čast - razlika je ogromna!!! ♡ ja čim krenem da zatrpavam lice proizvodima - pogoršaju se akne i mitiseri. Pilingujem lice sad 2-3x nedeljno, umivam se ujutru i uveče, stavim masku 1× nedeljno, a kremu mažem jednom dnevno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga! :*
      Jeste, to zatrpavanje zapušuje pore, što kasnije i redovnom upotrebom :) napravi haos. Od kada uđeš u neke tinejdž godine i počneš malo da se interesuješ za kozmetiku, ubeđuju te da se bez krema ne može i da je to jedini način nege. Možda i jeste za suvokošce, ali sve ostalo - ne priznajem! :D
      Meni je žao što to nisam shvatila ranije :/

      Избриши
  4. Super post :) Samo nisi ništa napisala za šminku. Ne nosiš je? Ako je nosiš, čime je skidaš? Kakvu šminku koristiš? Mislim da je i to bitan faktor u svemu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti!

      Nisam ništa pisala o tome jer se ništa nije promenilo od onoga o čemu sam već pisala pre tj. nisam menjala način skidanja šminke i način šminkanja, ali super što si skrenula pažnju na to jer ne mogu svi sve znati napamet :)

      Što se šminke tiče, ja stavljam samo puder, mada moram da priznam da sam celo leto pauzirala jer je bilo prevruće a i pocrnela sam pa mi nije nešto ni bio potreban tj. nisam imala problem da ga uopšte ne nosim. Do maja/juna, pa godinu dana unazad, sam bila svakodnevno sa puderom, zbog posla, i to su sve puderi o kojima sam pisala na blogu. Tokom zime sam koristila i prajmer. Ono što je bitno je da čim uđem u kuću, ja ga skinem i dajem koži da diše sve to vreme dok sam u kući i kada ne moram da nosim puder.
      Što se skidanja sa lica tiče, to je obično umivanjem istim tim sapunima koje sam spominjala u postu. Kako ja ne nanosim slojeve i slojeve svega i svačega, tako i nemam problem da brzo uklonim šminku sapunom. Sa očiju skidam uljem, zadnjih godinu dana to je kokosovo.

      Što se same šminke tiče, zaista se trudim da korisim što manje štetnih sastojaka, ali svi ti neki zdraviji puderi uglavnom više odgovaraju suvoj koži. Prevashodno izbegavam ulja, a trudim se da izbegavam i silikone, mada je baš teško naći savršeni puder i za mene za sada nemoguće. Najviše koristim Bourjois Air Mat, ali kada ga potrošim, ne verujem da ću ga ponovo kupiti :) Kada budem pronašla neki puder koji će mi baš odgovarati i čiju kupovinu ću ponoviti, vi ćete to prve znati :D

      Mislim da je to to, a ako nije, pitaj sve što te zanima! :*

      Избриши
  5. Dr Hauschka, tečni puder, znaš već, rekoše da nije težak za masnu kožu...Vidjeh na sajtu Moje Krpice, djevojka prodaje nov za 1000 din., nijansa 03.
    Meni možda ne bi odgovarala, ne znam tebi...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Plaše me malo ulja u njemu mada bih stvarno mogla da probam neki njihov uzorak pa da konačno znam situaciju :D

      Избриши
  6. Jedno pitanje- kako to nanosite kremu za noć? Namažete kremu uveče pre nego što legnete da spavate? Ja to ne mogu jer imam osećaj da mi se sve lepi. I još nešto- meni koža ne upija apsolutno nijednu kremu ni ulje niti bilo šta, da li možda imaš ideju zašto mi se to dešava?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moguće je da su te kreme neodgovarajuće za vaš tip kože, ja obično stavim 5-10min. pre nego što legnem da spavam. Drugo, na vlažnu kožu od termalne vode ili tonika/hidrolata je nanosim. I to ne puno kreme količinski, možda malo više od zrna graška.

      Избриши
    2. Da, vrlo je verovatno da je krema neodgovarajuća. Takođe, možda ti uopšte ne treba?
      Ja je stavljam tek kada vidim (osetim) da mi treba, kada je lice bukvalno traži, dakle kada je suva ili imam osećaj da je malo grublja. Međutim, mislim da sada već ima dva meseca kako je uopšte nisam ni nanela jer vidim da mi trenutno ne treba. Neću je ni staviti sve dok ne osetim potrebu, pa to i tebi savetujem :) "Špricaj" hidrolate i uživaj! :)

      Избриши
  7. Kako je moguće da mi ne treba nikakva krema? Mada vidim da si i ti iz sopstvenog ličnog iskustva došla do tog zaključka da kreme nisu neophodne pogotovo ne svakodnevno. A moguće i da još uvek nisam našla odgovarajuću kremu. Mada i ne znam na koji način da precizno i tačno saznam kakav tip kože imam. Mislim da mi je koža lica mešovita, dehidrirana, ali i vrlo osetljiva i tanka. Da li da odem kod dermatologa da mi on odredi tip kože?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veruj mi da ni ja nisam mogla da zamislim život bez kreme za lice (i danju i noću) do pre godinu i po dana a onda sam, nakon milion eksperimenata, shvatila da mi ne treba na način na koji sam je do tada koristila, minimum 15 godina!
      Tip kože je mešovit, a dehidrirana je stanje. Ja lično nemam poverenja u dermatologe jer nisam naišla na nekog dobrog, ali ako ti znaš nekoga, možeš i tamo da saznaš svoj tip kože.
      I ja sam mnogo lutala i pokušavala sebe da stavim u okvire kozmetičkih brendova i njihovih pravila ali ne može svima prijati isto i nije svaka npr. mešovita koža ista da bismo je tretirali istom kremom za mešovitu kožu, kako nas uče.
      Po meni, kreme su tu da bi nam obezbedile hidrataciju onda kada nam je potrebna. Najprostije moguće :)

      Избриши
  8. E, da, moraću da isprobam hidrolate. I još nešto u vezi noćne kreme, zar ne bi bilo bolje ne nanositi nikakvu kremu tokom noći, iz razloga da pustimo kožu da se odmori?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pričam samo iz sopstvenog iskustva (i možda par mojih drugarica sa masnim tipom kože) i verovatno svako svoju kožu zna najbolje, ali ja sam zaista primetila da mi kreme više prijaju noću tj. kada sam ja u fazi totalnog mirovanja. Preko dana bi mi se pore začas zapušile i dolazilo bi do akni.

      Opet ponavljam, kad kažem da mi kreme više prijaju noću, mislim isključivo onda kada primetim da mi je koža suvlja i da joj je potrebna dodatna hidratacija. To je do pre dva meseca bila u proseku svaka noć u zadnjih godinu dana, pogotovo zimi, a sada mi se lice izgleda baš oporavilo i nivo hidratacije je očigledno odličan čim moje lice nije suvo i ne zateže i nakon pranja sapunom :) (To se ranije kod mene moglo graničiti sa nečim neverovatnim!)

      Избриши
  9. A tokom leta kada izlaziš napolje na sunce da li tada stavljaš zaštitnu kremu sa uv faktorom?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne, stavljala sam samo puder sa SPFom ili BB kremu, i prošlog leta, a i ovog. Međutim, ovog avgusta sam i to izbacila :D

      Избриши